Spoločný víkend s Maďarskou spoločnosťou WS

Image S blížiacim sa predĺženým májovým víkendom v nás rástlo napätie a očakávania. Vyrážali sme 1. mája 2009 z rôznych kútov Slovenska Image

S blížiacim sa predĺženým májovým víkendom v nás rástlo napätie a očakávania. Vyrážali sme 1. mája 2009 z rôznych kútov Slovenska – z Prešova, Báhoňa, Skalky, Bratislavy do cieľovej stanice Bystrá pri Táloch na prvé stretnutie našej a maďarskej spoločnosti WS. Prví z nás dorazili k hotelu Biela medvedica už okolo obeda.

Vítala nás krásna scenéria ešte zasnežených  hôr, v doline vládlo slnečné ale veterné počasie. Keďže maďarskí členovia mali prísť až poobede, vybrali sme sa na prechádzku po dedine Bystrá. Cestou späť sme zazreli väčšiu skupinu, podľa výzoru tváre sme sa ihneď spoznali, boli to priatelia  z Maďarska.

Neboli potrebné ani slová, stačili objatia a stisky rúk. Vybrali sme sa späť k hotelu, kde sme sa všetci ubytovali a stretli  na spoločnej večeri. Po nej nasledovalo vzájomné predstavovanie, oboznámenie s programom na nasledovné dva dni s pánom Drapákom, hlavným organizátorom, ktorý bol počas celého pobytu našim tlmočníkom. Maďarskí priatelia pripravili v spoločenskej miestnosti zoznamovaciu hru s menami, ktoré decká museli opakovať, taktiež každý zaspieval nejakú pesničku. Tlmočníčku im robila Anitka Drapáková, ktorá po čase už mala toho dosť, keďže z každej sa strany sa na ňu sypali otázky.

Na druhý deň po raňajkách sme mali výlet autobusom do Čierneho Balogu, kde sme sa previezli na Čiernohorskej železničke až do skanzenu vo Vydrovom. V cieľovej stanici prebiehali oslavy 150. výročia založenia Čiernohorskej železničky, ktoré bolo sprevádzané vystúpeniami rôznych tanečníkov a spevákov v prírodnom amfiteátri. V predajných stánkoch sme si mohli kúpiť rôzne suveníry a knihy s námetom histórie vlakov. Niektoré decká sa previezli na koči, ktorý ťahali statné koníky. Iní sme sa prešli turistickými chodníkmi a obdivovali sme krásnu prírodu. V podvečer sme sa vracali späť a videli sme golfové ihrisko na Táloch. Večer bol voľný program, mládež sa zabávala v spoločenskej miestnosti.

V nedeľu ráno sa jedna skupina vybrala do Bystrianskej jaskyne, kde si užili pohľad na krásne jaskynné útvary a vzduch, ktorý prečistil pľúca. Druhá skupina sa bola pozrieť na koníky, tí odvážnejší si dokonca zajazdili. Blížil sa čas obeda, po ktorom sa nasledovala rozlúčka, pretože naša slovenská skupinka končila svoj pobyt. Maďarská skupinka zostávala do pondelka. Autami sme ich odprevadili na Srdiečko, kde sa sedačkovou lanovkou vyviezli na Chopok. Cestou späť sme sa v Bystrej rozlúčili s nádejou na skoré stretnutie na letnom pobyte v júli.

Tento víkend sa nám do spomienok zapísal ako pohodové, priateľské stretnutie, kde sa zišla dobrá partia. Zábavu nám nedokázala pokaziť ani jazyková bariéra, ba naopak veríme, že podobné medzinárodné stretnutie sa niekedy v budúcnosti zopakuje.